2010-04-08 00:00:00

Svenska Spahotells utmärkelse Årets KURage

Svenska Spahotells nya utmärkelse Årets KURage riktar sig till en person som under det gångna året utmärkt sig genom en handling eller prestation och som nu är i behov av rekreation. Pristagaren erbjuds en vinstcheck på 10.000 kr för en spavistelse i syfte att få vila ut sig på någon av föreningens kurorter.

Årets KURage delas ut till en person som utmärkt sig under det gångna året. Det kan vara en offentlig eller icke offentlig person, huvudsaken är att personen i fråga på ett eller annat sätt skiljt ut sig från mängden genom sitt agerande i positiv bemärkelse och som nu är i behov av rekreation. Vinnaren hedras med en vinstcheck på 10.000 kr att brukas på valfritt kurortshotell inom föreningen Svenska Spahotell. Svenska Spahotell vill uppmärksamma vinnaren av utmärkelsen för dennes bedrifter samt att ge denne en möjlighet att återhämta sig och skänka ett tillfälle att samla ny energi inför nya utmaningar.

- Vi vill uppmuntra någon som utfört en beundransvärd handling under året och belysa dennes agerande genom en avkopplande återhämtning som belöning. Vi är ute efter att ge priset till någon som haft kurage att sticka ut i positiv mening. Ett kurage som är väl värt en behandlingskur på någon av våra kurorter, säger Lars Sandberg, ordförande för Svenska Spahotell.

Priset blir en vinstcheck på 10.000 kr att brukas på en av Svenska Spahotells kurorter runt om i Sverige. Syftet är att pristagaren i högsta grad är välförtjänt av en andhämtning för både kropp och själ under en vistelse med spabehandlingar, god mat, varma bad och avkoppling

- Pristagaren får en chans att vila upp sig efter sin bedrift. Vi vill helt enkelt ge denna man eller kvinna ett, om än litet, tecken på uppskattning från vår sida. Som en möjlighet till rekreation inför nya utmaningar framgent, säger Lars Sandberg.

Via Facebooksidan Årets KURage nominerar medlemmarna kandidater till priset. Styrelsen korar sedan en segrare utifrån de nominerade namnen under Spadagarna 9-11 maj. Bland de som bidragit med nomineringar på Facebooksidan lottas tio presentkort ut. Presentkorten är värda 2.500 kr och kan brukas på valfritt spahotell bland föreningens medlemshotell.

Svenska Spahotell är en förening för svenska högkvalitativa hotell med spaverksamhet. Medlemskap innebär en garanti för gästerna att spahotellet har ett visst utbud av behandlingar och aktiviteter samt att dessa utförs av välutbildad personal. I kriterierna för medlemskap ingår bl.a. att vila återfinns i den atmosfär som anläggningen förmedlar, att näringen upptas dels genom naturliga behandlingsprodukter dels genom de måltider som serveras samt att ett brett utbud av behandlingar för hela kroppen finns tillgängligt.

För mer info:

Svenska Spahotell, www.svenskaspahotell.se