2010-06-24 00:00:00

Två nya medlemmar i Svenska Spahotell

Två moderna spaanläggningar med karaktär har lagts till listan över Svenska Spahotells medlemmar - nu 31 till antalet. Det är Experium i Sälen, och Raison d´Etre på Grand Hôtel i Stockholm som uppfyllt föreningens kriterier och under våren valts in som medlemmar.

Föreningen Svenska Spahotell arbetar för att höja standarden på svensk spaverksamhet och att främja utvecklingen av förstaklassiga spaupplevelser. Ett medlemskap i Svenska Spahotell innebär en garanti för gästerna att hotellet motsvarar högt ställda krav vad gäller utbud och kvalitet på spaaktiviteter, behandlingar och mat.

- Jag är väldigt glad att föreningen fortsätter att växa och att vi fått in ytterligare två väldigt fina spaanläggningar, säger Lars Sandberg, ordförande i Svenska Spahotell.

De två nya medlemmarna är också relativt nya aktörer på marknaden. Upplevelsecentrat Experium i Lindvallen/Sälen som öppnade i december 2009, erbjuder bland annat äventyrsbad, inomhussurfing, spa, bowling, spel, 3D-bio, gym och shopping samt flertalet barer och restauranger. Experium är en av de största satsningarna som någonsin har gjorts i den svenska fjällvärlden, en året-runtdestination för hela familjen.

En mer lågmäld framtoning har Raison d´Etre, som öppnade i november 2009 i anslutning till Grand Hôtel i Stockholm. Kedjan har sedan 1998 skapat många av världens mest ansedda spa-anläggningar och spavarumärken. På Stockholms-anläggningen är inriktningen den nordiska spatraditionen, och man arbetar med enbart naturliga produkter. Även skärgården och nordisk mytologi hör till inspirationskällorna. Personlighet, diskretion och miljötänk genomsyrar verksamheten.

- Att dessa nya medlemmar är mycket olika visar på att variationen och bredden bland de svenska spaanläggningarna ökar, vilket vi ser som mycket positivt, säger Lars Sandberg.

För mer information, se:

www.experium.se

www.raisondetrespa.se

För ytterligare information och kommentarer, kontakta:

Lars Sandberg, ordförande Svenska Spahotell, 08-747 62 99, lars.sandberg@yasuragi.se
Karin Hagberg, marknadsassistent, 070-993 82 20, karin@svenskaspahotell.se