2012-01-17 00:00:00

Nu startar Årets KURage 2011 med nominering på Facebook

Svenska Spahotells utmärkelse Årets KURage tilldelas en offentlig person som genom en positiv handling eller prestation utmärkt sig under året och som nu är i behov av rekreation. Utmärkelsen tilldelades förra året Bert Sundström, journalist på Sveriges Television. Nu är det dags för nominering till 2011 års pristagare, vilket sker på Facebook fram till och med 5 mars varpå juryn tar sitt beslut. Priset överlämnas under Spadagarna* 25-27 mars.

Pristagare med kurage och handlingskraft

Årets KURage delas ut till en offentlig person med stort kurage och påtaglig handlingskraft som genom en positiv handling eller prestation har utmärkt sig under året. Vinnaren hedras med en vinstcheck på 10 000 kr att brukas på valfri anläggning inom Svenska Spahotell. Syftet med priset är att pristagaren skall ges möjlighet till andhämtning för både kropp och själ under en vistelse med spabehandlingar, god mat, varma bad och avkoppling.

- Syftet med Årets KURage är att vi vill uppmärksamma pristagaren för vad han eller hon har åstadkommit, och dessutom ge personen i fråga en möjlighet att återhämta sig och samla ny energi inför nya utmaningar, säger Carina Wallberg, ordförande i Svenska Spahotell.

Svenska folket nominerar på Facebook

SVT-journalisten Bert Sundström tog under stående ovationer emot utmärkelsen Årets KURage 2010. Han fick priset för sitt osedvanligt stora kurage under sina rapporteringar från oroshärdar världen över. Bert nominerades till utmärkelsen av medlemmar på Svenska Spahotells Facebooksida Årets KURage och röstades senare fram av en enhällig jury.

Nomineringen till 2011 års utmärkelse är nu igång på Facebooksidan, och pågår fram till och med 5 mars. Den slutgiltiga pristagaren som får ta emot utmärkelsen tillkännages under Spadagarna* 25-27 mars på Yasuragi Hasseludden.

* Spadagarna är Svenska Spahotells årliga träff för hela spabranschen. Under några intensiva dagar träffas leverantörer och spamänniskor för att nätverka, inspireras och diskutera spa .

För mer info
Carina Wallberg, ordförande, tel.: 070-946 20 39, carina.wallberg@comwell.sewww.svenskaspahotell.sewww.twitter.com/spahotell
Årets KURage på Facebook: www.facebook.com/svenskaspahotell