2011-09-23 00:00:00

Hotell Södra Berget ny medlem i Svenska Spahotell

Hotell Södra Berget i Sundsvall är sedan september 2011 medlemmar i branschorganisationen Svenska Spahotell. Svenska Spahotell utökar därmed till 35 medlemmar.

Föreningen Svenska Spahotell arbetar för att höja standarden på svensk spaverksamhet och att främja utvecklingen av förstaklassiga spaupplevelser. Ett medlemskap i Svenska Spahotell innebär en garanti för gästerna att anläggningen motsvarar högt ställda krav vad gäller utbud och kvalitet på spaaktiviteter, behandlingar och mat.

– Jag är mycket glad att välkomna ytterligare en fin spaanläggning till föreningen. Inte minst i en del av Sverige där vi gärna vill lyfta fram fler spa, säger Carina Wallberg, ordförande i Svenska Spahotell.

Södra Bergets nyrenoverade spaavdelning Vida Vyer på 300 meters höjd över havet bjuder på vidunderlig utsikt. Turkisk/romersk ångbastu, japansk tvagning, torrbastu, bad i kall- och varmpool, bubbelpool och 40-gradig terasspool finns att tillgå liksom gym och aktivitetspass enligt dagsprogram. Hotellet rymmer också generösa konferensfaciliteter, flera restauranger och ett fullspäckat nöjesprogram med uppträdanden av namnkunnga artister.